SMS vid driftstörning
Region Gotland levererar ca 4 000 000 m³ dricksvatten varje år till kunder anslutna det kommunala dricksvattensystem. Alla vattenverk, distributionsanläggningar och ledningar kräver ständig tillsyn för att fungera. Vi utför både planerat underhåll och akuta arbeten. Det kan leda till kortare och längare leveransavbrott, tryckförändringar, missfärgat vatten och begränsad framkomlighet.
Hur fungerar sms-tjänsten?
Region Gotlands vatten- och avloppsavdelning köper en tjänst för att kunna meddela allmänheten om driftstörningar i det kommunala vatten- och avloppssystemet (VA-systemet).
Med denna tjänst kan sms skickas ut till allmänheten. Tjänsten fungerar så att den matchar folkbokföringsadresser mot publika katalogtjänster. På det sättet får vi reda på om en person som är skriven på en adress har ett telefonnummer som det går att skicka meddelanden till.
Alla folkbokförda personers mobiltelefonnummer finns inte sökbara i de publika katalogtjänsterna och hittas då inte av systemet. Om du vill säkerställa att du kan nås av regionens sms-tjänst om VA-driftsstörning, behöver du gå in och registrera dig. Det gör du via länken nedan. Där kan du även avregistrera ditt mobiltelefonnummer.
I meddelandet får du information om vad som har hänt och hur det påverkar dig. Sms:et går inte att svara på. Avisering via sms kan ske dygnet runt.
Kontakta Region Gotland
Region Gotlands kundtjänst
Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 3 juli 2024