Kontaktinformation för skolskjutsar
Här hittar du kontaktinformation när det gäller skolskjutsning.
Har du frågor eller synpunkter kring skolskjuts? Kontakta Region Gotlands kundtjänst.
Kontaktinformation för elev som åker skolskjutsbuss
Om du som vårdnadshavare har frågor om exempelvis förseningar, kvarglömda saker med mera, ska du kontakta Gotlandsbuss AB.
Telefon: 0498-24 70 48. Telefontid kl.6.30-15.30
E-post: skolskjuts@gotlandsbuss.se
Har eleven tilldelats en hållplats som inte ligger inom vanliga stamlinjen behöver vårdnadshavare meddela skolskjutsentreprenören Gotlandsbuss AB om eleven inte ska åka med. Till exempel vid sjukdom eller annan skolfrånvaro.
Kontaktinformation för elev som har skolskjuts med taxi
För frågor om elevs skolskjutsresa med taxi - kontakta i första hand beställningscentralen DRT Solutions på tel: 0498-65 55 05 på vardagar klockan 07.00-17.00.
Förseningar
Skolskjutsen med taxi kan av olika skäl vara försenad - särskilt vintertid.
Det är viktigt att eleven inte lämnar upphämtningsplatsen förrän tidigast 15 minuter efter planerad avgångstid.
Avbokning av resa
Avbokning av bokad resa kan göras dygnet runt med appen Drip Traveller eller genom att kontakta beställningscentralen på telefon: 0200-260 660.
Beställningscentralen har öppet vardagar klockan 06.00-22.00 samt lördagar, söndagar och helgdagar mellan klockan 07.00-22.00.
Observera att skoltaxi som inte avbokats i tid på morgonen får till följd att elevens returresa från skolan samma dag automatiskt avbokas.
Kontakta Region Gotland
Region Gotlands kundtjänst
Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 1 februari 2024